RAW BATU BADAR BANJARAN HIMALAYA RARE



RAW BATU BADAR HIDUP BANJARAN HIMALAYA
*MELEKAT MAGNET SANGAT KUAT*

Sama seperti badar besi cuma Badar Hidup Banjaran Himalaya ini diperolehi di banjaran gunung di asia, yang memisahkan India dan kawasan utara Pakistan di selatan dan tenggara dari dataran Tibet yang luas (sekarang sebahagian dari China) di utara.

Badar  ini juga juga lebih kuat energinya berbanding batu badar besi biasa.

Pun begitu, ianya juga dikenali sebagai batu magnetsteen karena apabila batu ini didekatkan pada magnet maka ianya akan tertarik dan melekat.

Badar ini adalah termasuk dalam golongan pusaka mistik yang diburu sejak zaman berzaman dahulu kala lagi bg yg mengetahui akan khasiatnya. Dipercayai memiliki khasiat memancarkan aura bagi pemakainya.

Kelebihan badar ini juga digunakan untuk keselamatan dgn izin-Nya, juga sebagai pendinding dari gangguan makhluk halus, menjadi benteng dari pengaruh aura buruk yang di bawa oleh seseorang atau ketika kita berada pada tempat-tempat yang di anggap keras "mistik".

Batu Badar ini juga sesuai dijadikan sebagai penangkal binatang berbahaya seperti ular serta dapat pula mengubati orang yang kena sengatan binatang-binatang yang berbisa.

Khasiat lainnya dipercayai digunakan untuk merawat pesakit yang mempunyai penyakit tulang dan peredaran darahnya tidak lancar.

Badar Besi ini menjadi buruan para pengumpul batu, Perawat dan banyak digunakan oleh Pendekar2 dahulu kala lagi.

In Sha Allah dgn izin-Nya

WHATSAPP JIKA TUAN2 BERMINAT.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

TONGKAT KAYU TERAS IBOR

Batu serai bunian berubah warna

BESI TOWO ASLI RAJA BESI IBU KURSANI

CARA KILATKAN BATU CINCIN AGAR TETAP BERSINAR

Besi Leleh Ampuh Khasiat

CINCIN BATU SISIK NAGA HIJAU ASLI

TERAS KAYU MENANG

CINCIN PERAK BATU AKIK KARANG NUNGGAL

FOSIL KAYU MALAM ASLI