RAJA KAYU MERAH DAN RAJA KAYU PUTIH 4 KAKI








RAJA KAYU MERAH DAN RAJA KAYU PUTIH.
PANJANG 4 KAKI. 

Raja kayu terbahagi dua, iaitu Raja Kayu Putih Dan Raja Kayu Merah. Biasanya di sekitar pokok raja kayu tidak tumbuh pokok-pokok lain. Selain Raja kayu kadang kala di tempat lain ia dikenali dengan sebutan yang berlainan seperti di Brunei di panggil Kayu tolong-tolong. Raja Kayu yang berwarna merah kekuningan ialah jenis lelaki dan yang puteh kekuningan pula adalah adalah jenis betina. raja kayu terdapat dalam bentuk jantan dan betina kerana setiap makhluk yang di cipta tuhan adalah berpasangan.

Diantaranya kebaikan Raja Kayu adalah seperti berikut;

Dicampur dengan minyak urut untuk melembutkan urat saraf dan melancarkan pengaliran darah.Air rebusan Raja kayu boleh memanaskan tubuh badan. Mereka yang sedang mengandung dilarang minum, kerana boleh menggugurkan kandungan.Asap kayu yang dibakar boleh menghalau hantu syaitan. 

Pengunaan Raja kayu sebagai tongkat, mata cincin dan sebagainya boleh membina semangatRaja Kayu digeruni oleh oleh binatang buas dan mereka berniat jahat.

Dijadikan perlaris perniagaan. Melindungi keselamatan rumah. Mengukuhkan perhubungan. Penawar gigitan haiwan berbisa. Penawar dalam badan seperti cirit birit, muntah, resdung, kebas kaki/tangan dan sebagainya.       

"Segala penyakit yang diturunkan datang bersama penawarnya, maka carilah ubat sekiranya ditimpa penyakit,berusaha dan bertawakkal lah kepada Allah S.W.T "

WHATSAPP SAYA JIKA TUAN2 BERMINAT. KLIK
www.wasap.my/60125329588

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

TONGKAT KAYU TERAS IBOR

Batu serai bunian berubah warna

BESI TOWO ASLI RAJA BESI IBU KURSANI

CARA KILATKAN BATU CINCIN AGAR TETAP BERSINAR

Besi Leleh Ampuh Khasiat

CINCIN BATU SISIK NAGA HIJAU ASLI

TERAS KAYU MENANG

CINCIN PERAK BATU AKIK KARANG NUNGGAL

FOSIL KAYU MALAM ASLI